Poza niewątpliwymi sukcesami w świecie mody Karl Lagerfeld miał też swój wkład w historię motoryzacji. We współpracy z nim powstały 2 specjalne wersje BMW serii 7.
Karl Lagerfeld był wybitnym i nieco ekscentrycznym projektantem. To on stoi za przywróceniem do życia legendarnej marki Chanel. Choć był autorem niezwykłych i ekskluzywnych kolekcji, nie stronił też od tworzenia dla tzw. sieciówek. Na pewnym etapie swojego życia współpracował także z BMW, tworząc 2 niezwykłe limuzyny.
Individual nad Individualami
Mowa tu o serii 7 dwóch generacji – E32 i E38. Na zaproszenie bawarskiej marki zaprojektował w 1992 r. specjalną wersję modelu 750iL Individual. Dokładnie taką jaką chciałby jeździć. Był znany z tego, że szybko się nudził i lubił ciągle robić coś nowego. Także zwykłe drogie auta już aż tak go nie bawiły, więc nie powinno dziwić, że chętnie podjął się stworzenia swojej własnej siódemki.
Już z zewnątrz wyróżnia ją dwukolorowe malowanie, a lista opcji przerazi nawet wyspecjalizowanych w dekodowaniu VIN-ów Rosjan. Całe wnętrze, w tym fotele obszyte pikowaną skórą, utrzymane było w odcieniach ulubionego koloru Lagerfelda, czyli czarnego. Charakterystyczne było także drewniane wykończenie z motywem haftu.
Coś więcej niż zwykła seria 7.
BMW Individual już samo w sobie jest synonimem luksusu, jednak wersje Lagerfelda poszły o krok dalej i stały sie legendą. Projektant po raz kolejny pokazał swój kunszt w 2000 r. Ponownie zajął się serią 7. E38 wyprodukowane zgodnie z jego zaleceniami robi wrażenie.
BMW Lagerfelda, oczywiście z silnikiem V12, pomalowane zostało w 2 odcienie, które nie były dostępne w katalogu bawarskiej marki. Siedzenia obszyto pikowaną skórą Walknappa, a kolorystyka wykończenia została dobrana tak, by idealnie współgrać z lakierem. Tym razem barwy były nieco odważniejsze, niż w E32.
to chyba jakas postac z hi nskich bajek ten lagerfeld